sambos och diagnoser

Välkomna till livet med Heidi och Michel! Heidi har bipolär 2 och Michel har adhd, tillsammans bor vi i en lägenhet i Karlstad. Vi jobbar bland annat med att föreläsa om psykisk ohälsa för att ta bort fördomar som finns i samhället. Den första augusti startade vår gemensamma viktresa, läs mer om den i vårt första inlägg.

Allt har sitt pris ! Vi är slitna och kommer behöva återhämtning

Kategori: Allmänt

 
 
Vi har jobbat hårt ett tag, vi har inte tagit hand om oss själva super mycket, det börjar kännas och märkas i kropp och själ. Nu går vi in i en återhämntnings fas från onsdag och ska vårda oss själva och varandra för att orka i långa loppet. Slå av på tempot och sätta fart med träningen som inte varit så prioriterat nu. 
 
Just nu går jag i terapi, det är både kul och jobbigt. Det roliga är att få utväcklas och jobba med mig själv, det jobbiga är att man inser saker och förstår saker om sig själv som man inte hade en aning om. Under veckan ska jag träffa en läkare och prata om jag ska börja medicinera igen för att det ska bli lite stabilare i gen. Jag är inte jätte sugen på att medicenera igen, fast jag kanske behöver det nu ett tag för att orka i längden. Jag både vill och ska ta ansvar för att min psykiska hälsa ska vara god.
 
Men samantget är jag vid gott mod och ser ljust på framtiden ✔  
 
Michel 
Kommentera inlägget här: