sambos och diagnoser

Välkomna till livet med Heidi och Michel! Heidi har bipolär 2 och Michel har adhd, tillsammans bor vi i en lägenhet i Karlstad. Vi jobbar bland annat med att föreläsa om psykisk ohälsa för att ta bort fördomar som finns i samhället. Den första augusti startade vår gemensamma viktresa, läs mer om den i vårt första inlägg.

Läkarbesök

Kategori: Gästbloggare

Idag har jag träffat min läkare här i karlstad på psykiatriska öppenvården. Vi var överens om att det är bra för mig att börja jobba lite igen. Därför kör jag igång på fredag nästa vecka. Jag börjar med 25%. Känns skönt att få något annat att tänka på än allt jobbigt som är just nu. Jag kommer jobba på EBL Barn där jag är anställd på 50%. Det är en ideell förening där vi jobbar med barn och deras familjer där någon av föräldrarna, eller båda, har psykisk ohälsa. Jag har lite föreläsningar inbokade under hösten, jag är ju även  hjärnkollsambassadör. Det innebär att jag bland annat föreläser om min egen historia med bipolär sjukdom typ 2 för att minska fördomar kring psykisk ohälsa. 
 
Den värsta chocken har lagt sig för mig och jag mår mycket bättre psykiskt. Jag  sover bra för det mesta och ångesten är nästan under kontroll. Vissa dagar är bättre än andra och det är tur jag har mediciner att ta vid behov. 
 
Det är väldigt skönt att vara hemma några dagar och imorgon ser jag fram emot att ställa mig på vågen och se vad som hänt på två veckor. 
 
/Heidi 
Kommentera inlägget här: