sambos och diagnoser

Välkomna till livet med Heidi och Michel! Heidi har bipolär 2 och Michel har adhd, tillsammans bor vi i en lägenhet i Karlstad. Vi jobbar bland annat med att föreläsa om psykisk ohälsa för att ta bort fördomar som finns i samhället. Den första augusti startade vår gemensamma viktresa, läs mer om den i vårt första inlägg.

ADHD super kraft eller super last

Kategori: ADHD

ADHD super kraft eller super last ?
 
Min tankebanor är inte som dina tankebanor min är många fler och mycket snabbare. Det betyder nödvändigtvis inte att min tankar är bättre än dina bara snabbare och fler. Detta leder till att jag som vuxen har lättare att bli utbränd, fast kunskap är makt och förstår man sig själv så kan man förebygga detta 
 
Ibland blir jag så jäkla trött på ständiga tanke strömmar ider och projekt, det positiva i dag är att jag inte försöker genomföra alla ider utan kan avfärda dom som ider. Och att jag för det mesta kan använda adhd dom en superkraft och genomföra dom projekt jag börjar till fullo. Givetvis händer det än i dag att jag inte orkar genomföra saker jag börjar, men idag har jag kunskapen om adhd och mig själv det underlättar. 
 
Jag blir så trött på människor som säger jag skulle behöva en släng av adhd för att få din energi. Jag hör aldrig någon säga jag vill ha en släng av diabetes. Min "sjukdom" är inte på låtsas och förtjänar lika mycket respekt som andra sjukdomar. 
 
Du ska aldrig underskatta en människa med diagnos, du ska heller inte överskatta En människa med diagnos. Du ska förvänta dig samma sak av oss som alla andra!!!
 
michel 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2017-08-19 | 00:40:51

    Så sant, ingen sjukdom, varken invärtes eller utvärtes är på låtsas! Men, sjukdomar som man bär inom sig, Som inte syns utanpå, det kan människor ta lättvindigt på, raljera om! Om de ändå kunde förstå hur ont denna smärta gör inombords😟

Kommentera inlägget här: