sambos och diagnoser

Välkomna till livet med Heidi och Michel! Heidi har bipolär 2 och Michel har adhd, tillsammans bor vi i en lägenhet i Karlstad. Vi jobbar bland annat med att föreläsa om psykisk ohälsa för att ta bort fördomar som finns i samhället. Den första augusti startade vår gemensamma viktresa, läs mer om den i vårt första inlägg.

Bara vara

Kategori: Gästbloggare

Idag är mitt mål att bara vara. Jag har precis druckit en halv kanna kaffe och funderar på vad denna dagen kommer att erbjuda.
 
Det har varit en tuff vecka och jag har gått upp lite i arbetstid igen. Det känns både i kropp och själ. Igår var jag helt slut och somnade nästan till Idol.
När det blir mycket känner jag mig otillräcklig och några kvällar har jag känt av ångesten. Jag fick trots det en bra natts sömn och vaknade pigg och utvilad.
 
Nu är bara frågan vad man ska hitta på idag för att må så gött som möjligt och få så mycket återhämtning som det bara går. 
Kanske att jag inte ska göra något speciellt utan faktiskt bara vara med min favoritperson Michel.
Vi skulle behöva städa, men jag tror vi skiter i dammråttorna i hörnen och myser ner oss i soffan istället. 
 
/Heidi
 
 
Kommentera inlägget här: