sambos och diagnoser

Välkomna till livet med Heidi och Michel! Heidi har bipolär 2 och Michel har adhd, tillsammans bor vi i en lägenhet i Karlstad. Vi jobbar bland annat med att föreläsa om psykisk ohälsa för att ta bort fördomar som finns i samhället. Den första augusti startade vår gemensamma viktresa, läs mer om den i vårt första inlägg.

Att blogga är sjukt kul

Kategori: Allmänt

Just nu sitter jag i ett regnigt Finland, letar motivation till en promenad, hoppas det blir lite uppehåll snart. Ny livsstilen funkar bra i går va det kallas när heidis syrra niina fyllde år. Vi klara kalaset utan alkohol och socker och det är något nytt i vardagen att välja bort vissa saker även vid festliga tillfällen 
 
På tisdag är vi hemma i Sverige åter i gen, jag längtar faktiskt hem. Fast livet åter går ju inte till det normala för det, svärfar Tapio har ju haft en stor del i mitt liv och varit ett stöd. Nu är det min tur att va hans stöd så gott jag kan för en tid. Jag har ju turen att kunna anpassa mitt jobb så jag kan hänga med Tapio så mycket jag kan och han vill. 
 
rutiner är extremt viktigt för mig och jag längtar till att komma till en lite mer fyrkantig vardag. Fast det har gått otroligt bra med en lite rund vardag 😊 Det har ju inte varit rutinlöst.
 
michel 
Kommentera inlägget här: