sambos och diagnoser

Välkomna till livet med Heidi och Michel! Heidi har bipolär 2 och Michel har adhd, tillsammans bor vi i en lägenhet i Karlstad. Vi jobbar bland annat med att föreläsa om psykisk ohälsa för att ta bort fördomar som finns i samhället. Den första augusti startade vår gemensamma viktresa, läs mer om den i vårt första inlägg.

Vi är nervösa inför invägningen imorgon 😱

Kategori: Allmänt, Viktresan

 
 
 
 
I morgon har första veckan gått, det har för mig gått förhållandevis lätt. Jag tror inte jag varit hungrig någon gång, vi har promenerat mycket och för första gången i dag har vi tränat på gym. Det känns skit kul att detta är något vi gör i hopp och har i hopp för oss själva tänkte jag skriva men vi delar det ju med  er. Jag ser faktiskt fram emot vägningen i morgon fast med lite pirr tänk om jag gått upp. Annars mår jag faktiskt ganska bra, jag hade ju en dipp i mittt månde under våren och för sommaren men nu börjar jag bli mitt rätta jag i gen det känns super bra. Nu över lämnar jag skrivandet till Heidi!!!!
 
Michel 
 
 
Det har varit en annorlunda vecka på många sätt. Att vara ute och promenera varje dag och att plötsligt längta till nästa promenad trodde jag aldrig att jag skulle göra. Jag som alltid hatat att gå! Nu tycker jag det är riktigt skönt 👍 
Att få svettas på ett gym idag med älsklingen gjorde mig ännu mer taggad och tacksam för att vi gör den här resan tillsammans❤️
 
När det kommer till kosten så har vi gjort ganska stora förändringar, framförallt när det gäller portionerna. Vi tänker på att äta små portioner och fler gånger om dagen. 
 
Jag är jättenervös inför invägningen imorgon! Tänk om det inte hänt något 😱 
 
/Heidi
 
Kommentera inlägget här: