sambos och diagnoser

Välkomna till livet med Heidi och Michel! Heidi har bipolär 2 och Michel har adhd, tillsammans bor vi i en lägenhet i Karlstad. Vi jobbar bland annat med att föreläsa om psykisk ohälsa för att ta bort fördomar som finns i samhället. Den första augusti startade vår gemensamma viktresa, läs mer om den i vårt första inlägg.

ADHD utbrott i vuxen ålder

Kategori: ADHD

Jag blir så trött på mig själv!! Även i vuxen ålder får jag kramp i hjärnan allt låser sig, på samma sätt som om du får kramp i benet och benet fungerar inte. 
 
I går skulle vi flytta husbilen och jag tagga i gång i 200 kilometer ganska ostrukturerad, jag är verken praktiskt eller tekniskt lagd när husbilen väl är på plats ska vi spika i krokarna som håller fast ytter tältet och det är sten överallt. Jag känner hur det brinner i huvudet och jag vill kasta gummi klubban som man spikar med över campingen och bara skrika. 
 
Förr i tiden hade jag nog kastat gummi klubban och börjat hänga läpp, i dag kan jag mig själv lite bättre och kan förmedla att det brinner i huvudet. Jag sa att jag behövde lite egen tid tog bilen åkte och köpte en ramlösa va bortà i 20 min och kom tillbaka och hade släppt allt. 
 
Sen kolla vi idol på datorn och kröp ner i sängen, vakna i dag av att regnet smattrar på husbilstaker, det är jätte mysigt jag ligger kvar i sängen och bara myser. 
 
I kväll ska vi på Magnus uggla om vädret tillåter 😎
 
Michel 

KOMMENTARER:

  • Tomas säger:
    2017-08-25 | 09:14:08
    Bloggadress: http://https://www.sthlmsuomi.se/

    Om ni har möjlighet, försök att ta er till Kungsträdgården idag eller imorgon. Finland firar 100 år och det var invigning igår med kungaparet, Finlands presidentpar, Robert Wells spelade piano, Krista Siegfrids och andra artister sjöng och Mark Levengood var konferencier. De är naturligtvis inte kvar nu, men det utlovas finsk kultur och musik finska och svenska företag visar sina produkter samt god mat och dryck.

  • Anonym säger:
    2017-08-25 | 09:17:24

    Ja det ska vi göra ❤️ Har du det bra i Stockholm Tomas

  • Anonym säger:
    2017-08-25 | 09:17:25

    Ja det ska vi göra ❤️ Har du det bra i Stockholm Tomas

Kommentera inlägget här: